Tallinna Kaubamaja käive kasvas kolmandas kvartalis aastaga ligi 5% ja kasum tegi samal ajal ligi 20% hüppe.
- Allahindlused Tallinna Kaubamajas. Foto: Meeli Küttim, Äripäev
Börsifirma käive ulatus kolmandas kvartalis 139,8 miljonile eurole, mis on 4,9% enam kui aasta eest samal ajal. Puhaskasum oli kolmandas kvartalis 6,7 miljonit eurot ja see kasvas aastaga 19,9%.
Soojad ilmad avaldasid mõju
Tallinna Kaubamaja teatel iseloomustas kolmanda kvartali müügitulemusi ebaühtlane tarbimine kuude lõikes. „Augustis viimaks Eestisse saabunud suvi kutsus kliendid randa ning moekaupade soetamine jäi tahaplaanile. Soojade ilmade jätkumisel septembris sügishooaja kaupade ostuga kolmandas kvartalis algust ei tehtudki,“ märgiti börsiteates.
Stabiilsemat ja tugevamat müügikasvu näitas supermarketite segment, mida toetas Viimsis uue
Selveri kaupluse avamine kvartali keskel. Selle segmendi kolmanda kvartali müügitulu oli 97,1 miljonit eurot ning see kasvas aastaga 4,5%. Maksueelne kasum ja puhaskasum olid samal ajal 3,3 miljonit eurot, kasvades 7,4%.
Jõulise müügikasvuga rõõmustas firma teatel ka autokaubanduse segment, kus võideti mitmeid fleet müügi tellimusi. Selle segmendi kolmanda kvartali 17,3 miljoni euro suurune müügitulu ületas aasta varasemat müügitulu 13,6%. Puhaskasum oli 1,3 miljonit eurot ja see kasvas aastaga 17,7%.
Tööjõukulud kasvavad
Positiivne oli see, et varem karmides konkurentsioludes turgu kaotanud jalatsikaubandussegmendi müügilangus kolmandas kvartalis pidurdus. Kolmandas kvartalis oli segmendi müügitulu 3,2 miljonit eurot, kahanedes võrreldes 2014. aasta sama perioodiga 4,6%. „Müügitulu langus kolmandas kvartalis küll pidurdus, ent käive jäi oodatud tasemest siiski allapoole erakordselt sooja augusti tõttu, mis võimaldas tarbijal sügiskaupade ostu edasi lükata,“ teatas firma.
Olulise mõjuga kulugrupiks on ettevõttes jätkuvalt tööjõukulud, mis kasvasid kolmandas kvartalis 8,8%. Firma teatel tõstis seda töötajate arvu kasv, mis tekkis seoses uue Selveri kauplusega. Samuti kasvas mõõdukalt keskmine palk. Eelnevatest kvartalitest veidi kiiremat kasvu näitas mitmesuguste tegevuskulude kasv, mis sisaldas uue kaupluse avamisega seotud ühekordseid kulusid, märgiti aruandes.
Aktsia teinud korraliku tõusu
Ettevõtte tänavu üheksa esimese kuu käive oli 402,6 miljonit eurot ja see kasvas aastaga 3,3%. Kontserni puhaskasum oli samal ajal 11,4 miljonit eurot, mis ületab eelmise aasta sama perioodi puhaskasumit 10,5% võrra. Puhaskasumit mõjutas dividendimakse, millelt tänavu üheksa kuuga maksti tulumaksu 3,9 miljonit eurot. Aasta varem maksti tulumaksu summas 2,4 miljonit eurot.
Tallinna Kaubamaja Grupi aktsia on
Tallinna börsil sel aastal tõusnud 20%, 6,1 eurole.
Seotud lood
Kui väljas sajab lund ja päevavalgus kestab vaid hetke, muutub kodukontor meie igapäevaseks keskpunktiks – kohaks, kus töö, loovus ja ka mugavus peavad koos eksisteerima. Hea valgustus, ergonoomiliselt kujundatud ja rahulik töökeskkond aitavad pimedal hooajal säilitada nii töötahet kui ka meelerahu. Ja just sisemine tasakaal on eriti oluline, sest kodus töötavad lapsevanemad teavad hästi: külmade ilmadega algab ka viiruste hooaeg. Lisaks tööülesannetele tuleb sel ajal hoolitseda ka nohuste ja pisut pahurate laste eest, kes on lasteaiast koju kosuma jäetud.